Iga kahe aasta tagant toimuva, seekord 24.–27.04 Stockholmi messikeskuses aset leidnud messi GastroNord / Vinordic mastaap on Skandinaavia mõistes muljet avaldav.
üritusele tausta loonud oluline areng – pisut lõdvendatud alkoholiseadus lubab vägijooke müüa ka catering-firmadel ja kohvikutel – paneb Rootsi alkoholiäri ja -kultuuri võtmepersoone lootma, et traditsioonilise õlu ja kange alkoholi tarbimise pitser saab murtud ning hästi sihitud kommunikatsiooni abil saab rootslastest tasapisi veinirahvas.
Samal ajal proovitakse end defineerida kui kulinaariarahvust – veiniekspert Mikael Mölstadi messil tehtud ettekanne oli pühendatud toidu ja veini sobitamisele ning ohtralt illustreeritud näidetega rootsi tippkokkade püüdlustest sobitada oma menüüsid veinikaardiga. Messi põhiteemaks oli šampanja ja rosé-veini kõrval ka kohalik taluvein, mille turustamise lubamine väljaspool riiklikku monopoli on kuningriigis palju poleemikat tekitanud.
Juba praegu valmistuvad rootslased hoolega 2014. aastal järgmise veinimessiga samal ajal toimuvateks Bocuse d’Or võistlusteks, mis lisab üritusele glamuuri ning toob kohale kogu maailma kulinaariakoorekihi (vt ka: www.vinordic.se).